Promocja w Tidal

Artyści działający na rynku obecnie mogą liczyć na zdecydowanie większe możliwości promocji, niż muzycy, którzy rozpoczynali swoją działalność 15-20 lat temu. W tamtym czasie serwisy streamingowe typu Tidal jeszcze nie istniały, a sam internet nie był wtedy tak powszechnie dostępny, jak teraz.

I choć rozwój technologiczny wielu muzykom pomógł, dla części z nich może stanowić dodatkowe źródło problemów. Zdecydowanie ułatwił on bowiem sposób konsumpcji tworzonych treści przez odbiorców. Przełożyło się to na ogromny wzrost konkurencji, z którą muszą zmagać się artyści. Część z nich doskonale odnalazła się w tym środowisku. Niektórzy jednak mają z tym problem. Promocja w Tidal to dla wielu z nich jedyna szansa na to, aby utrzymać się na powierzchni. Żeby jednak z niej skorzystać, potrzebna może okazać się pomoc profesjonalistów.

Jak zwiększyć widoczność swojej twórczości w internecie?

Mowa tu oczywiście o firmach zajmujących się dystrybucją twórczości – korzystają one z wszelkich możliwych kanałów, dzięki którym artyści są w stanie zaznaczyć swoją obecność na rynku, a także w sposób zdecydowany rozszerzyć widownie. Jednym z nich są oczywiście serwisy streamingowe. Jak pokazują wszelkiego rodzaju raporty i statystyki, Tidal to jedno z najlepszych miejsc do promocji tworzonej przez siebie muzyki. Ma ona bowiem szansę na dotarcie do milionów odbiorców z całego świata.

Czy więc zarabianie w Tidal jest możliwe? Jak najbardziej. Żeby jednak zwiększyć potencjalny zarobek, należy zadbać o to, aby muzyka cały czas docierała do nowych słuchaczy. Potrzebna jest więc właściwa ekspozycja treści. Muzycy często mają z tym problem, dlatego zgłaszają się oni do profesjonalistów. Mowa tu o firmach pełniących funkcje agregatorów treści cyfrowych, czyli podmiotów zajmujących się między innym dystrybucją muzyki.

Specjaliści opracowują optymalne strategie działania, na podstawie których podejmowane są konkretne decyzje. W ten właśnie sposób dbają o to, aby ich klienci mogli być stale obecni na rynku. Zarabianie na muzyce w ten sposób wielu zespołom pozwoliło utrzymać swoją pozycję, a także zdecydowanie zwiększyć zasięgi. Jest to najlepszy powód, dla którego warto przynajmniej przemyśleć współpracę z profesjonalnymi podmiotami. Zwłaszcza gdy dotychczasowe próby czerpania zysków z obecności w internecie zawiodły.

Współpraca z agregatorami to dobry pomysł nie tylko dla nowych artystów, ale również muzyków, którzy działają od dłuższego czasu i z jakiegoś powodu stracili na znaczeniu.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here