pay per use

Coraz więcej firm swoje działania kieruje także w trosce o środowisko naturalne, stąd np. przyczynia się do redukcji śladu węglowego, korzystając z opakowań nadających się do recyklingu, czy pakując rzeczy w kartony, które już wcześniej były w obiegu. Ekonomia cyrkularna jest jednak pojęciem nieco szerszym i znakomicie wpisuje się w nią model subskrypcyjny.

Czym jest model subskrypcyjny i jakich branży dotyczy?

Większość konsumentów korzysta na co dzień z subskrypcji — subskrybując nie jedną, ale nawet kilka ofert. Jednocześnie przybywa firm, które oferują swoim klientom model subskrypcyjny. To już nie tylko największe platformy streamingowe typu Netflix, Spotify, Amazon czy Disney plus, ale także firmy i przedsiębiorcy, którzy oferują abonament na rzeczy czy usługi. Dziś subskrybować można niemal wszystko: od filmów, muzyki, gazet, zabawek, po kosmetyki, jedzenie, kwiaty, a nawet elektronikę.

Model subskrypcyjny to w ogólnym rozrachunku wypożyczanie komuś rzeczy lub usług. Zamiast kupować to na własność, klient może skorzystać z tego w ramach abonamentu, czyli comiesięcznej i bardzo atrakcyjnej opłaty. Rozwiązanie to pozwala przekonać nawet niezdecydowanych klientów i koniec, końców przynieść firmie większe zyski niż sprzedaż rzeczy.

Ekonomia cyrkularna w biznesie

Subskrybowanie pozwala ograniczyć nadprodukcję rzeczy, zmniejszyć ślad węglowy, a także dać drugie i kolejne życie rzeczom czy usługom. Dlatego też ekonomia cyrkularna tak dobrze sprawdza się w biznesie sukces korupcyjny, który oferuje rzeczy z korzyścią dla klientów i środowiska.

Subskrypcja dla firm

Z modelem subskrypcyjnym nierozerwalnie jest związana usługa pay per use, czyli płatność za użycie. Zasadniczo płaci się dotąd, dopóki korzysta się z danej rzeczy czy usługi. Innowacyjnym rozwiązaniem jest z kolei dosłowne wprowadzenie pay per use np. w postaci urządzenia Point of Care, służącego do dezynfekcji rąk. Firma, subskrybując to urządzenie, płaci wyłącznie wówczas, gdy ktoś faktycznie z niego skorzysta.

Trzeba jednak przyznać, że rynek subskrypcji nie jest tak bogaty dla firm, jak dla samych konsumentów, którzy mogą przebierać w ofertach. Niemniej jednak dobrze sprawdza się subskrypcja w przypadku biur księgowych i sklepów z elektroniką, wynajmu samochodów, abonament numizmatyczny, a także w biznesie lotniczym. Coraz więcej firm decyduje się także na skorzystanie z subskrypcji do obsługi biura oraz na systemy operacyjne i pakiety do pisania czy graficzne.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here