jak napisać ofertę

Dowiedz się jak napisać ofertę, żeby pozyskiwać więcej klientów. Dobrze przygotowana oferta zapewni spore zainteresowanie wśród potencjalnych klientów i wpłynie na wzrost sprzedaży.

Jak napisać ofertę? Praktyczne porady

Przed stworzeniem oferty należy się dokładnie dowiedzieć kim jest nasz potencjalny klient. Trzeba zbadać swoją grupę docelową, żeby wiedzieć jak sformułować ofertę, aby ta trafiała dokładnie w potrzeby osoby, do której jest skierowana. Twórz oferty indywidualne. Nie wysyłaj takich samych treści wszystkim klientom. Dobrze zaznaczyć w ofercie, że została przygotowana specjalnie dla danej firmy i uwzględnia wspomniane preferencje.

Oferta musi być czytelna i przejrzysta. Informacje w niej zawarte powinny być zrozumiałe i przekazywane za pomocą prostych słów. Jeżeli działasz w specyficznej branży unikaj branżowych nazw i zwrotów, które mogą być niezrozumiałe dla laika. Podstawowe dane, które powinno się zawrzeć to nazwa produktu, specyfikacja, gramatura, jednostka miary, cena netto, podatek VAT, cena brutto, termin realizacji lub dostawy, sposób płatności. Należy wspomnieć, że dana oferta ma ograniczony termin ważności.

Ofertę można wzbogacić dodając zdjęcia produktów, ich opis, zaznaczyć, co wpływa na daną wielkość ceny. Można zawrzeć też krótką zachętę do zapoznania się z innymi produktami, które oferuje przedsiębiorstwo, jeżeli należą do innej grupy ofertowej.

Sam szablon oferty powinien być oryginalny. Może zawierać logo firmy i pasować do ogólnej identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Jeżeli przedsiębiorstwo ma turkusowe logo, to oferta może mieć turkusowe podzielniki strony lub obramowania, żeby zachować spójność wizualną.

Wspomnij o swoich atutach!

Ważnym punktem są atuty przedsiębiorstwa. W ofercie oprócz standardowych punktów należy zaznaczyć, jakie jeszcze korzyści może osiągnąć klient kupując akurat od nas. Należy pisać językiem korzyści, żeby klient wiedział co zyska kupując dany produkt, po co mu ten produkt i jak to wpłynie na jego życie. Zaznaczmy swoja przewagę, np. długi okres płatności lub możliwość zwrotu w ciągu 21 dni. Pamiętajmy, żeby nie krytykować konkurencyjnych produktów, bo to źle świadczy o firmie i nie porównywać ich, chyba że klient wyraźnie sobie tego zażyczy.

Dobrym pomysłem jest zachęta do skorzystania z dodatkowych opcji lub zakupu większej ilości. Można zawrzeć informacje, że cena dotyczy ilości, o którą było zapytanie, a jeżeli zamówienie zwiększy się do określonej ilości sztuk, klient otrzyma rabat ilościowy.

Podsumowanie

Na końcu koniecznie trzeba zawrzeć informacje o osobie, która sporządziła ofertę, i z którą klient może się kontaktować w sprawie zamówienia lub dodatkowych pytań. Należy to napisać w miły i zachęcający sposób, np.: „W razie jakichkolwiek pytań, pozostaję do Państwa dyspozycji”. Dane kontaktowe muszą być przejrzyście wypisane. Można zachęcić klienta do złożenia oferty akurat teraz. Zachęcić go można obietnicą szybkiej realizacji, chwilową promocją czy dogodną płatnością.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here