Pisanie artykułów eksperckich i sponsorowanych

Profesjonalnie napisany artykuł dostarcza czytelnikowi konkretną wartość. Odbiorca po przeczytaniu tekstu powinien zyskać odpowiedzi na swoje pytania lub poszerzyć wiedzę w jakiejś kwestii. Szczególnie w przypadku artykułów eksperckich, które mają na celu pogłębienie danego tematu i są głównie kierowane do osób, które posiadają już pewne informacje z danej dziedziny. Artykuły sponsorowane również powinny dobrze przedstawiać wybrane zagadnienia, chociaż na inny poziomie zaawansowania. Jak dobrze napisać zarówno jeden, jak i drugi rodzaj?

Jakie są zasady pisania artykułów eksperckich?

Pisanie artykułów eksperckich wymaga od autora posiadania rozległej wiedzy na dany temat. Może to być osoba bezpośrednio związana z konkretną branżą lub copywriter, który posiada doświadczenie w pisaniu artykułów eksperckich w danej tematyce. Istnieje kilka kluczowych zasad, którymi powinien kierować się autor podczas pisania tego typu tekstów. Przede wszystkim artykuł powinien być merytoryczny i dostarczać czytelnikowi pogłębioną wiedzę na jakiś temat. W treści warto używać fachowego słownictwa – odbiorcami artykułu są głownie osoby, które posiadają już pewną wiedzę, ale również dla nich treść przeładowana określeniami żargonowymi może być męcząca i niezrozumiała. Dlatego artykuły powinny klarownie przedstawiać dane zagadnienie. Treści specjalistyczne to tak naprawdę sztuka balansowania pomiędzy przystępnością a użytecznością treści.

Kolejną zasadą pisania artykułów eksperckich jest maksymalne wyczerpanie tematu – czytelnik nie może czuć niedosytu po przeczytaniu tekstu. Należy zadbać o to, by artykuł odpowiadał na konkretne pytania, dlatego warto na wstępie zastanowić się, jaką wiedzę chcemy przekazać. Profesjonalny artykuł może być wsparty wynikami badań, statystykami czy analizami rynkowymi. Z jednej strony treść powinna być obiektywna, a z drugiej zostać wzbogacona o subiektywne wzmianki. Dzięki temu autor zyska na wiarygodności.

Co to jest artykuł sponsorowany i co ma wspólnego z tekstem eksperckim?

Innym bardzo popularnym rodzajem treści są artykuły sponsorowane, które zawierają reklamę marki, produktu lub usługi. Ponadto mają na celu m.in. zwiększenie ruchu na stronie internetowej promowanej firmy. Ich odbiorcą może być każdy, niezależnie od poziomu wiedzy na dany temat.

Jeżeli już wiemy, co to jest artykuł sponsorowany, warto dowiedzieć się, co ma wspólnego z tekstem eksperckim. Niegdyś treści sponsorowane kojarzyły się z nachalną reklamą, bez zaplecza merytorycznego. Jednak obecnie dobrze napisany tekst niesie za sobą większą wartość – w końcu chodzi o renomę marki promowanej w artykule sponsorowanym. Obydwa rodzaje treści mają przynieść danej firmie korzyści wizerunkowe i sprzedażowe. Artykuł ekspercki ma na celu nie tylko przekazanie wiedzy. Podobnie jak treść sponsorowana ma za zadanie wspomóc promocję autora, markę czy ofertę firmy. Wszystko sprowadza się do dostarczenia dobrego contentu czytelnikom przy jednoczesnym wsparciu sprzedażowym i wizerunkowym marki.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here